Letecká púť do Rína, 9. 10. až 12. 10. 2016

Aktivity farnosti Brezovica ohľadom pútí sú rozmanité. V marci roku 2011 sme putovali do mariánskych miest Lúrd a Fatimy, v októbri 2013 sme navštívili večné mesto Rím. Roku 2015 v marci sme veriaci našej farnosti vstúpili na Svätú zem v Izraeli, a v apríli roku 2015 miništranti putovali na tri dni do rakúskeho Mariazellu. V marci roku 2016 sme v roku Božieho milosrdenstva v rámci dekanskej púte navštívili Krakov, v októbri zase Staré Hory. Viackrát sme boli na púti v Krivej a každoročne putujú veriaci mojej farnosti do Levoče a Medžugoria. Od jari tohto roku som spolu s veriacimi farnosti Brezovica organizoval leteckú púť do Ríma. Na túto púť sa prihlásilo sedem manželských párov, štyria dospelí a štyri deti. Spolu nás bolo 22 pútnikov. Našou úlohou bolo prejsť všetkými štyrmi bránami hlavných bazilík, ako to robia otcovia biskupi celého sveta každých päť rokov, keď za zúčastňujú na Ad Limina so Svätým Otcom. Program našej púte: V nedeľu po druhej sv. omši sme cestovali autobusom na letisko do Krakova. Odtiaľ nám 15:55 hod odlietalo lietadlo do Ríma. Na letisku v Roma - Ciampino sme nastúpili do autobusu, ktorý nás odviezol na prvú zastávku metra smerujúceho na našu konečnu zastávku metra zvanom Valle Aurelia. Na hotel sme dorazili okolo 20:20 hod. O pol hodinu sme sa stretli pred hotelom a šli sme na svätopeterské námestie k bazilike sv. Petra. Je úžasne vidieť krásne osvetlenú baziliku vo večerných hodinách. Predtým sme sa zastavili v jednej z rímskych reštaurácií na večeru. Na druhý deň v pondelok sme mali v hotelovej kaplnke svätú omšu a po nej raňajky. O 9:00 hod sme sa stretli pred hotelom. V ten deň sme pešo navštívili tri baziliky a to: sv. Petra, Santa Maria Maggiore a Lateránsku baziliku. Na druhý deň po svätej omši a raňajkách sme o 10:00 hod vyšli spred hotela do štvrtej baziliky sv. Pavla za hradbami. Poobede sme mali voľný program. V stredu sme opäť po svätej omši a raňajkách o 9:30 hod opustili hotel a metrom nasmerovaným na konečnú sme prišli na autobusovú stanicu. Odtiaľ sme sa autobusom premiestnili na letisko Roma – Ciampino, odtiaľ sme odlietali o 13:25 hod. Lietadlo v Krakove pristálo o 15:05 hod. Tam sme trpezlivo čakali na autobus, ktorý nás mal odviezť domov. V Brezovici sme boli 17:30 hod. O 18:00 hod sme sa pomodlili svätý ruženec, po ktorom bezprostredne nasledovala svätá omša. To bol v krátkosti prehľad našej púte. Keďže náš otec biskup si želá, aby v nastávajúcom roku sme slávili rok sv. Martina, tak už teraz premýšľam nad leteckou púťou do mesta tohto svätca do Tours. Rátam s takým optimálnym počtom 22 - 25 pútnikov. Naše modlitby boli na rôzne úmysly. Jeden však bol spoločný, a to za našu farnosť, aby aj naďalej bola takou duchovne živou farnosťou ako je doteraz.